İran Basını Duyurdu: ABD güçleri çekilecek, abluka kalkacak

İran basını, Tahran ile Washington arasında gündeme gelen mutabakat taslağında ABD güçlerinin bölgeden çekilmesi ve deniz ablukasının kaldırılmasının yer aldığını öne sürdü. İran istihbaratı ise ABD ve İsrail’i “hibrit savaş” yürütmekle suçladı.

Google Haberlere Abone ol
İran Basını Duyurdu: ABD güçleri çekilecek, abluka kalkacak

İRAN BASINI: ABD GÜÇLERİ ÇEKİLECEK, ABLUKA KALDIRILACAK

ran devlet televizyonu, Tahran ile Washington arasında gündeme gelen mutabakat zaptına ait olduğu belirtilen gayriresmi bir ön taslak metne ulaşıldığını açıkladı. Yayınlanan bilgilere göre söz konusu taslak, ABD askeri unsurlarının İran çevresindeki bölgelerden çekilmesini ve uygulanan deniz ablukasının sona erdirilmesini içeriyor.

Taslakta, Tahran yönetiminin de buna karşılık Hürmüz Boğazı’ndaki ticari gemi trafiğini bir ay içerisinde savaş öncesindeki düzeye çıkarmayı kabul ettiği belirtildi. Anlaşmanın askeri gemileri kapsamadığı ifade edildi.

ABD BİRLİKLERİ BÖLGEDEN AYRILACAK

İran devlet televizyonu, Hürmüz Boğazı’ndaki deniz ulaşımının İran ile Umman’ın ortak kontrolünde yürütülmesinin planlandığını duyurdu. İran basınında yer alan haberlerde de ABD güçlerinin İran yakınındaki bölgelerden çekileceği ve deniz ablukasının kaldırılacağı öne sürüldü.

Haberde ayrıca, tarafların 60 gün içinde nihai anlaşmaya varması halinde metnin Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi kararıyla uluslararası bağlayıcılık kazanabileceği kaydedildi. “İslamabad mutabakatı” adı verilen daha kapsamlı çerçevenin ise henüz netleşmediği belirtilirken, Tahran yönetiminin “doğrulama mekanizması” olmadan herhangi bir adım atmayacağı vurgulandı.

İRAN İSTİHBARATINDAN 'HİBRİT SAVAŞ' UYARISI


İran İstihbarat Bakanlığı, ABD ile İsrail'in, özellikle ekonomik sıkıntıları ve yüksek fiyatları istismar ederek sosyal provokasyonlar oluşturmayı, ülke içinde suikast ve sabotaj eylemleri gerçekleştirmeyi planladığı belirterek, “Düşman, son savaşın başında açıkça ilan ettiği ve askeri saldırıyla başaramadığı ülkeyi yıkma ve bölme hedefini, diğer yollarla gerçekleştirmeye çalışmaktadır. Bu kapsamda, ABD ile İsrail ’yumuşak savaş, bilişsel savaş ve hibrit savaş’ yöntemlerine ağırlık verdi” açıklamasını yaptı.

"Düşmanların" silah, mühimmat ve özellikle Starlink gibi iletişim cihazlarının kaçakçılığını artırmayı, bazı medya kuruluşlarını casusluk ve kışkırtma amacıyla kullanmayı, sosyal medya platformlarını da dezenformasyon için yoğun biçimde devreye sokmayı hedeflediği kaydedildi.

Kaynak: AA-DHA
Etiketler iran ABD israil
Sıradaki Haber İçin Sürükleyin