ABD Başkanı Donald Trump, İran’ın ABD ile yürütülen müzakere sürecini askıya aldığı yönündeki açıklamalara ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Amerikan basınına konuşan Trump, kendilerine bu konuda resmi bir bilgilendirme yapılmadığını söyledi.
Trump, “Bize bu konuda bilgi vermediler. Ancak bu durum, oraya gidip her yere bomba yağdırmaya başlayacağımız anlamına gelmez” ifadelerini kullandı. İran için diplomasi vurgusu yapan Trump, “İranlılar savaşta değil, masada daha iyi” dedi.
“BİR SÜRE SESSİZLİK İYİ OLABİLİR”
Trump, taraflar arasında iletişimin zaman zaman yoğunlaştığını belirterek, “Doğruyu söylemek gerekirse bence çok fazla konuştuk. Bence bir süre sessiz kalmak çok iyi olur, hem de bu uzun bir süre olabilir” değerlendirmesinde bulundu.
İran'ın limanlarına yönelik deniz ablukasının devam ettiğini ve bunu sürdüreceklerini aktaran Trump, “İran devasa miktarda para kaybediyor” diye konuştu.
İSRAİL VE HİZBULLAH AÇIKLAMASI
ABD Başkanı, İsrail ve Hizbullah ile yapılan temaslara da değindi. İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu ile yaptığı telefon görüşmesinin “çok iyi geçtiğini” belirten Trump, tarafların çatışmaları durdurma konusunda mutabakata vardığını ifade etti.
Trump ayrıca, İsrail’in Beyrut’a asker göndermeyeceğini ve mevcut hareketliliğin durdurulması yönünde anlaşma sağlandığını öne sürdü.
“BARIŞ, ASKERİ ZAFERDEN DAHA İYİ”
İran ile olası bir barış anlaşmasının askeri seçeneklerden daha iyi olduğunu vurgulayan Trump, Hürmüz Boğazı’na ilişkin görüşmelerin sürdüğünü ve bazı maddelerde henüz uzlaşma sağlanmadığını söyledi. Anlaşmanın önümüzdeki hafta içinde tamamlanabileceğini ifade etti.