Olay, 25 Kasım 2025’te Batman’ın 19 Mayıs Mahallesi’nde bulunan Aile Sağlığı Merkezi’nde meydana geldi.
Sağlık merkezinde kriz: Hakaret ve tehdide 20 ay hapis
Batman’da aile hekimi Nimetullah Can’a tehdit ve hakarette bulunduğu iddia edilen G.B., “beyaz kod” kapsamında görülen davada toplam 20 ay hapis cezasına çarptırıldı. Mahkeme, erteleme ve hükmün açıklanmasının geri bırakılması hükümlerini uygulamadı.
Reçete yazdırmak için gelen kadın, reçetenin burada yazılmasının uygun olmadığı yönünde bilgi verilmesi üzerine merkezden ayrıldı. Bir süre sonra sağlık merkezine gelen kadının eşi G.B.’nin, Aile Hekimi Nimetullah Can’a tehdit ve hakaretlerde bulunduğu belirtildi. G.B.’nin doktora yönelik tehdit ve hakaretlerde bulunup odaya yöneldiği, görevlilerin araya girerek uzaklaştırdığı anlar güvenlik kamerasına yansıdı. Bunun üzerine sağlık çalışanlarına yönelik şiddet olaylarında uygulanan ‘beyaz kod’ süreci başlatıldı.
SANIĞA 20 AY HAPİS CEZASI VERİLDİ
Doktor Nimetullah Can’ın şikayeti üzerine başlatılan süreçte G.B. hakkında dava açıldı. Batman 2’nci Asliye Ceza Mahkemesi’nde görülen davada sanık G.B., ‘Kamu görevlisine görevinden dolayı hakaret’ suçundan 1 yıl 5 ay 15 gün, ‘Tehdit’ suçundan ise 2 ay 15 gün hapis cezasına çarptırıldı. Mahkeme, sanık hakkında hükmün açıklanmasının geri bırakılması ve cezanın ertelenmesi hükümlerinin uygulanmasına yer olmadığına karar verdi. Ayrıca vekalet ücreti ve yargılama giderlerinin de sanıktan tahsiline hükmedildi.
‘ÖLMEK YA DA ÖLDÜRÜLMEK İSTEMİYORUZ’
Batman Aile Hekimleri Derneği Başkanı Doktor Nimetullah Can, sağlık çalışanlarına yönelik şiddetin sona ermesini istediklerini belirterek şunları söyledi: