Sağlık raporlarında milyonları ilgilendiren yeni dönem resmen başladı. Sağlık Bakanlığı’nın yayımladığı yeni yönetmelikle birlikte, birçok rapor işlemi dijital ortama taşınırken, bazı belgeler artık hastaneye gitmeden e-Nabız üzerinden alınabilecek.
Sağlık raporlarında dijital devrim: e-Nabız dönemi başladı
Sağlık Bakanlığı’nın yeni yönetmeliğiyle birlikte sağlık raporu işlemleri dijital sisteme taşındı. Birçok belge artık e-Nabız üzerinden hastaneye gitmeden alınabilecek. İşte yeni yönetmelik ve detayları...
Sağlık Raporları Yönetmeliği Resmi Gazete'de yayımlandı. Yeni sistemle birlikte yazılı dilekçe dönemi sona eriyor. Tüm sağlık raporu başvuruları dijital olarak yapılacak. Özellikle lisansa tabi olmayan spor ve sosyal aktiviteler için vatandaşlar, herhangi bir sağlık sorunu beyanı yoksa doğrudan e-Nabız üzerinden 'Sağlık Durum Belgesi' oluşturabilecek.
RAPORDA ÜÇ HEKİM DÖNEMİ
Yönetmelikle sağlık kurulu süreçlerinde de önemli değişikliklere gidildi. Tam teşekküllü ve üç hekimli olmak üzere iki ayrı sağlık kurulu modeli oluşturulacak.
İstisnalar dışında raporların üç hekim imzasıyla düzenlenebilmesi sağlanırken, mühür ve başhekim onayı zorunluluğu kaldırılarak süreç hızlandırılacak.
İŞE GİRİŞ RAPORLARINDA DİKKAT ÇEKEN DEĞİŞİKLİK
50’den az çalışanı bulunan az tehlikeli işyerleri için işe giriş raporlarının tüm kamu hekimleri tarafından düzenlenmesinin önü açılıyor. Böylece vatandaşların rapor alma sürecinde yaşadığı yoğunluğun azaltılması hedefleniyor.