İzmir’de görev yapan Sağlık Bilimleri Üniversitesi Sağlık Bilimleri Üniversitesi İzmir Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Kan Nakli Birimi’nde çalışan hemşire Necla Oğuz, doğuştan engeline rağmen 29 yıllık meslek hayatıyla takdir topluyor.
Engelleri aşan hayat hikayesi! Hemşire Necla Oğuz annelik hikayesiyle örnek oldu: Çok güzel bir duygu
Doğuştan kalça çıkığına rağmen 29 yıldır hemşirelik yapan 48 yaşındaki Necla Oğuz, hem mesleki başarısı hem de annelik hikâyesiyle örnek oluyor. “Kızıma teşekkür ediyorum, beni hiç yormadı” sözleriyle duygulandırdı.
İzmir'in Ödemiş ilçesinde dünyaya gelen ve Bayındır'daki sağlık meslek lisesinden mezun olduktan 10 gün sonra iş yaşamına atılan Necla Oğuz, önce özel sektörde, ardından üniversite hastanesinde çalıştı.
Anadolu Üniversitesi mezunu ve 11 sene özel sektörde hemodiyaliz hemşireliği yapan Oğuz, 2011 yılında SBÜ İzmir Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne atandı.
ŞİFA DAĞITIYOR
Doğuştan her iki kalçasında çıkık bulunan Oğuz, 6 yaşında ilk ameliyatını olduğu hastanede şifa dağıtıyor. 15 yıllık görev süresince yeni doğan yoğun bakım, üroloji ve bebek hemşireliği gibi çeşitli birimlerde görev alan Oğuz, 2018 yılından beri de kan nakli biriminde çalışıyor.
ÇOCUKLUK HAYALİ GERÇEĞE DÖNÜŞTÜ
Engeline rağmen hayata tutunduğunu belirten Oğuz, toplamda 12 farklı operasyon geçirdiğini belirterek, "İlk ameliyatımı, 6 yaşında bu hastanede oldum. Fizik tedavilerle birlikte tedavim iki sene sürdü. Hemşire olmaya aslında orada karar verdim. Oradaki hemşire ablalarımın ilgisi, yaklaşımları bir anne gibiydi. O dönemlerde çocukların başında refakatçi olmuyordu, annem yanımda değildi ama onlar bana annem gibi davranıyorlardı. Oyun odamızda benimle oynuyorlardı. Çok ilgimi çekmişti ve 'Hemşire olacağım' dedim. Çok şükür, mesleğimi elime aldım. Yıllar sonra çocukken yattığım birimin bir üst katında göreve başladığımda anılarım canlandı, elim ayağım titredi" dedi.