Gaziantep'te üretilen 'Ziraat 0900 Napolyon' cinsi kirazın hasadına başlandı. Gaziantep Ziraat Odaları İl Koordinasyon Başkanı Cuma Yiğit, "İklim değişikliğinden dolayı geçen yıl kirazlar kuraklığa dayanamadı. Birçok bahçelerimiz kurudu. Bu sene de etkili olan fırtına ağaçlarımıza çok zarar verdi. İhracatçı firmalar gelmediği sürece kiraz yine para etmeyecektir" dedi.
Gaziantep’te kirazda rekolte düşüşü: Üretici zarar ediyor, fiyat farkı tepki çekiyor
Gaziantep’te “Ziraat 0900 Napolyon” kirazında don, kuraklık ve fırtına nedeniyle rekolte yüzde 70 düştü. Üretici 75-80 TL’ye satarken, kirazın market fiyatının 150 TL’ye çıkması tepkilere neden oldu.
Kentte yaklaşık 10 bin hektar alanda dikili olan kiraz ağaçlarının hasadına başlandı. Geçen yıl kuraklığın vurduğu kiraz bahçelerinde, bu yıl etkili olan don ve fırtına rekolteyi yüzde 70 oranında düşürdü. Ürün düşüklüğü gerekçesiyle ihracatçı firmaların da kente gelmeyişi ile kirazın fiyatı 75-80 lirayı bulurken, tüketiciye de 150 liradan ulaşıyor.
Gaziantep Ziraat Odaları İl Koordinasyon Başkanı Cuma Yiğit, "Bu yıl hasat çok az olduğu için ihracatçı firmalar da gelmedi. İç piyasada satışı yapılan kirazın kilogram fiyatı tarlada 75-80, marketlerde ise 150 lira. Tüketici pahalı yiyor, üretici para kazanamıyor" dedi.
'İŞÇİ MALİYETİNİ DAHİ KURTARMIYOR'
Cuma Yiğit, "Bu yıl geçen yılki rekoltemizin 3’te biri kadar ancak rekoltemiz çıkacak. İklim değişikliği ve don olaylarına kiraz ağaçları dayanamadı. Çiftçilerimiz bu yıl kiraz üretiminde masraflarını dahi kurtaramadı. Geçen yıl kirazımız hiç yoktu. Bu bölgeyi komple soğuk vurdu, don vurdu. Bu sene de kiraz çok az. Birçok ağaç da kurudu. Şu anda kiraz 75-80 liraya çiftçinin elinden çıkıyor. Çiftçinin topladığı işçi maliyetini dahi kurtarmıyor. Kirazı da her sene ihracatçı firmalar gelirdi, bu sene onlar da gelmedi. Kirazı olan çiftçilerimiz sabahtan hale getiriyorlar, düşük ücretlerle vermek zorunda kalıyorlar.